Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - TARAFLAR
1.1. SATICI:
Unvanı: Boztaş Premium Mobilya LTD. ŞTİ.
Adresi: Hamzabey OSB Mh. 9.Cd. No:3/1 İnegöl/BURSA
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0 (224) 714 86 43
Mersis Numarası: 0183065539100012
1.2. ALICI:
Adı/Soyadı/Unvanı:
Adresi:
Telefon:
Email:
Tarih :
MADDE 2 - KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın SATICI'ya https://www.boztashome.com.tr/ uzantılı web sitesinin, aplikasyonunun ve buna bağlı tüm uygulamaların (“İnternet Sitesi”) üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiği, Ön Bilgilendirme Formu ve internet sitesinde nitelikleri ve satış bedeli belirtilen ürünlerin (“Ürün”) sunumu ve satışı ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“6502 Sayılı Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince Taraflar’ın karşılıklı hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
MADDE 3 - SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN BİLGİLER
3.1. Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adeti, KDV dahil satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri aşağıdaki şekildedir.
3.2. Ödeme Şekli:
a) Kredi Kartı ile
Peşin İşlem (Tek Çekim)
- ALICI, kredi kartı
ile ödeme yöntemini tercih ettiğinde İnternet Sitesi’nde alışverişini
tamamlamadan önce ilgili sayfada kredi kartı bilgilerini girecektir. ALICI,
ilgili sayfada uygun olduğu ölçüde yer alan taksit seçeneklerinden dilediğini
tercih edebilir veya tek çekim seçeneği ile ödemeyi gerçekleştirebilir.
-ALICI’nın taksit
seçeneklerinden birisini tercih etmesi üzerinde yukarıdaki bölümde ALICI’nın
bankasına iletilecek sipariş toplamının kaç taksitle ödeneceği bilgisi yer
alacaktır.
- ALICI’nın bankası
kampanyalar düzenleyerek seçilen taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi
uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunabilir. Bu tür kampanyalar
ALICI bankasının inisiyatifindedir ve SATICI’nın bilgisi dâhilinde olması
durumunda İnternet Sitesi’nde kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir.
- ALICI, kredi kartı
ile ödeme yöntemi sırasında verilecek kart bilgilerinin doğruluğundan sorumlu
olacaktır.
- Kredi kartı ile ödeme yöntemi seçeneği kullanılarak yapılan ödemelerde, kartın hamili haricinde bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde kullanılması halinde Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.
İade Prosedürü:
1. a) Kredi Kartına İade Prosedürü ALICI’nın cayma hakkını
kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle
tedarik edilememesi veya hakem heyeti veya mahkeme kararları ile ALICI’ya bedel
iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak
yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir.
ALICI ürünü kaç
taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Banka
tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile ALICI arasında olup
SATICI’nın bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
SATICI bankaya ürün
bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil
tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine
taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın
satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile
kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve
ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten
sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve
mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış mal
ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği
ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu
olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili
tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda
bahsedilen prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
Kredi kartına iade, SATICI’nın Banka’ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra,
Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.
3.4. Teslimat Şekli ve Adresi:
a-) ÜRÜN, ALICI'nın İNTERNET
SİTESİ üzerinde belirttiği teslimat adresine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa, faturası ile birlikte paketlenmiş ve sağlam olarak sözleşmenin
kurulmasından sonra çok kısa süre içinde teslim edilir; savaş, doğal afet,
ayaklanma, grev, lokavt, sel, yangın, deprem gibi SATICI’nın herhangi bir
kusuru olmaksızın ortaya çıkan ve makul önlemlerle engelleyemeyeceği hallerde
bu süre uzayabilir.
b-) ÜRÜN’ün teslim edilmesinin
imkansızlaşması halinde SATICI bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün
içerisinde ALICI’ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile
bildirecektir ve varsa teslimat masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen
tüm ödemeleri yukarıdaki prosedürlere uygun olarak bildirim tarihinden itibaren
en geç on dört gün içerisinde iade edecektir.
c-) Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’nin 16 numaralı maddesi gereğince ALICI, 30 iş günü içerisinde
ÜRÜN’ün ve 45 iş günü içerisinde aksesuar ürününün kendisine teslim edilememesi
halinde işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’ni tek taraflı olarak feshedebilecektir.
d-) Sözleşmenin teslim süresinin
gecikmesi nedeniyle ALICI tarafından feshi durumunda, SATICI teslimat
masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin
kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde ALICI’ya 4/12/1984
tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci
maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödeyecektir.
e-) Teslim anında ALICI'nın
adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak
yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç
teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam,
eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanun’un 55 ve 56 numaralı maddelerine uygun olarak Garanti Belgesi Yönetmeliği
kapsamında garanti belgesi düzenlenmesi zorunlu ise garanti belgeleri ve
Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Yönetmeliği uyarınca kullanım kılavuzları ile
teslim edilmesinden sorumludur.
f-) ÜRÜN, ALICI'dan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı
kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
g-) ALICI, ÜRÜN'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve ÜRÜN'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, ÜRÜN'ü kabul etmemekle ve KARGO firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
MADDE 4 - CAYMA HAKKI
Tüketici (ALICI), 3 (üçgün) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
1. a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
2. b) Birden fazla parçadan oluşan
mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son
parçayı teslim aldığı gün,
3. c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan üzerinden iade talebinizi gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı ve/veya satıcının belirleyeceği nakliye aracı olup, https://boztashome.com.tr/pages/iade-politikasi ‘de yer müşteri hizmetleri sayfanızdaki iade seçeneğinde geri gönderime ilişkin detaylar açıklanmıştır.
ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
1. a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
2. b) Tüketicinin istekleri veya
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
3. c) Çabuk bozulabilen veya son
kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi
sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
1. d) Tesliminden sonra başka
ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmeler.
2. e) Malın tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine
ilişkin sözleşmeler.
3. f) Abonelik sözleşmesi
kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
4. g) Belirli bir tarihte veya
dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek
içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında
ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmeler.
1. h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
MADDE 5 - GENEL HÜKÜMLER
5.1. ALICI, boztashome.com.tr internet
sitesinde sözleşme konusu ürüne ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi
olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
5.2. SATICI, sözleşme konusu
ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
5.3. Sözleşme konusu ürünün
teslimatı için işbu sözleşmenin bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli
ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka
kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş
kabul edilir.
5.4. Ürünün tesliminden sonra
ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde
yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile
ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde,
ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün SATICI'ya
gönderilmesi zorunludur.
5.5. Garanti belgesi ile satılan
ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı (arızalı, bozuk vb.) halinde veya
garanti kapsamında ve şartları dahilinde arızalanması veya bozulması halinde
gerekli onarımın yetkili servise yaptırılması için söz konusu ürünler SATICI'ya
gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.
5.6. ALICI'nın sipariş verdiği ürün
bedelini ödememesi ya da satış bedelinin kredi kartı hesabında gerekli meblağ
olmaması sebebi ile tahsil edilememesi durumunda ürün satışı
gerçekleşmeyecektir. ALICI, siparişin işleme alınma zamanının, siparişin
verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilâtın yapıldığı veya
ödemeyi yaptığı an olduğunu, bu tahsilatın yapılamaması durumunda SATICI'nın
herhangi bir ürün sunmakla yükümlüğü olmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.7. SATICI, İnternet Sitesi’nde oluşabilecek dizgi ve sistem hatalarından kaynaklanan fiyat ve içerik hatalarından sorumlu değildir.
MADDE 6 - UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen parasal sınırlar dâhilinde doğrudan yerleşim yerinizin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir. (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde 2021 yılı için Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda, değeri 7 bin 550 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 7 bin 550 Türk Lirası ile 11 bin 330 Türk Lirası arasındaki, büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 11 bin 330 Türk Lirası altındaki ve büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 7 bin 550 (yedibinbeşyüzelli) Türk Lirası ile 11 bin 330 (onbirbinüçyüzotuz) Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda ise İl Tüketici Hakem Heyetleri görevli olarak tespit edilmiştir.)
MADDE 7 – YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşme’nin
kabul edilerek onaylanması ve İnternet Sitesi üzerinden verilen siparişe ait
ödemenin gerçekleşmesi ile birlikte ALICI, işbu Sözleşme’nin tüm koşullarını
kabul etmiş sayılacak ve işbu Sözleşme yürürlüğe girecektir.
ALICI, SATICI’nın
isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri Sözleşme konusu
hizmetin temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme
şekli, satışa konu hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının
kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını
iletebilecekleri resmi makamlar ve sözleşmenin getirdiği tüm hak ve
yükümlülükler konusunda anlaşılır, internet ortamına ve 6502 Sayılı Kanun’a
uygun şekilde SATICI tarafından bilgilendirildiğini bu hususlarda doğru ve
eksiksiz olarak bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit
ettiğini ve sonrasında sipariş verdiğini, Sözleşme şartlarını kabul ederek
taraf olduğunu ve herhangi bir itirazı olmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
İnternet Sitesinde
yer alan Ön Bilgilendirme Formu ve ALICI tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura işbu Sözleşme’nin ayrılmaz parçalarıdır.